Holisztikus Magazin

TEST + LÉLEK + SZELLEM

gallery/vonal

Magazinja

Elvis
gallery/stresszmero_k2

Mérd meg a stressz-szinted!

Videotéka

Gyönyörű zöld
Otthonunk
Nostradamus
Man
Horoszkópszoftver

Ha tetszett a cikk, oszd meg másokkal is

Ikrek

Népszerű cikkeink:

gallery/szalkasito_etrend_noi_dieta
Önismeret

Egy komoly teszt útkeresőknek: 

mások ezt nézték legtöbbször

Az a tapasztalom, hogy a pszichológia és a spiritualitás iránt érdeklődők - köztük Én is - előszeretettel gyártanak elképzeléseket jelenlegi lelki állapotukkal kapcsolatban, amelyre magyarázatot is keresnek. Lelki állapotunkra, érzéseinkre megszállottként keressük az okokat, azok kiváltóját kutatjuk. 

 

"Miért fáj a fejem? Ha meglátom a főnökömet, összeszorul a gyomrom. Teszthelyzetben leblokkolok és csak dadogni tudok... biztos a nem túl fényes iskolai pályafutásom miatt. Sose fogok tudni lefogyni, mert szégyellem megjelenésemet." 


Ez egy természetes folyamat, mert mi, emberek képesek vagyunk saját magunkat tenni a vizsgálódás tárgyává. Kutakodásunk során elméletek fogalmazunk meg viselkedésünkre, érzéseinkre vonatkoztatva, amely elméleteket igyekezünk empirikus - tapasztalati módon - alá is támasztani, igazolni.

"Egy fiatalember belevág élete nagy dobásába, és elsajátítja a kineziológia művészetét, miközben önmagát is átalakítja olyanná, amilyenné mindig is válni akart." 

Kovács Márton kineziológus írása

kinesiology.blog.hu

gallery/image666
Felszabadulás a felismerésben

 

A Szociális Alkalmazkodás Osztályozó Skála egy jól ismert mértéke annak, mennyi stresszel kell megbirkóznunk a jelenben. A skála használatával felismerhetjük azokat az élethelyzeteket, eseményeket, amelyek stresszel terhelnek minket. 

 

A felismerés, mint tudjuk, felszabadít a szenvedés alól. Azaz, ahogy felismerjük életünk fő stresszorait, amik hátráltatják alkalmazkodási képességünket, képesek leszünk a megértésre is. 

A megértés pedig abban segít, hogy ezeket a stresszelő eseményeket elfogadjuk, mint múltunk olyan darabkáit, amik hozzájárultak valamilyen módon életünkhöz. Ne feledjük, hogy minden életünkben megélt esemény hozzájárul fejlődésünkhöz. Életeseményeink a továbbiakban nem szenvedésünket, hanem tanulási folyamatainkat fogják szolgálni. A megértés és elfogadás gyógyító erejéhez azonban elsősorban felfogásunkat kell átalakítani.

 

Minden olyan, amilyennek Te látod! 


Ha sikerül felismerned az egyes stresszelő helyzetekben az eléd táruló lehetőségeket, és élsz a változtatás jogával (mivel szabad akaratod van), felszabadulsz, és kiléphetsz a szenvedés karmikus bűvköréből. Ha ez nem sikerül, öngerjesztő folyamatként újra és újra szembesülnöd kell a fel nem dolgozott életeseményekkel, és valamilyen formában újra szembesülnöd kell a "meg nem oldott házi feladatoddal". A skála célja tehát, hogy a számodra terhelő eseményeket beazonosítsd, és ezáltal mérni tudd a jelenlegi stresszszintedet. Minél több változás ér egy adott időszakban, annál több pontot halmozol fel és annál valószínűbb, hogy egészségedben változás áll be.

A Szociális Alkalmazkodás Osztályozó Skála

Helyezés                                    Életesemény                                     Életváltozási  egység-pont

 

  • 1                                          A házastárs halála                                                                 100
  • 2                                                    Válás                                                                              73
  • 3                                        Elkülönülés élettárstól                                                                65
  • 4                                             Börtönbüntetés                                                                     63
  • 5                                       Közeli családtag halála                                                               63
  • 6                                           Betegség, sérülés                                                                   53
  • 7                                                 Házasság                                                                          50
  • 8                                                Elbocsátás                                                                         47
  • 9                                         Kapcsolati kibékülés                                                                 45
  • 10                                         Nyugdíjba vonulás                                                                  45
  • 11                                Családtag egészségváltozása                                                         44
  • 12                                               Terhesség                                                                        40
  • 13                                      Szexuális problémák                                                                 39
  • 14                                     Család új taggal bővül                                                                39
  • 15                                          Üzleti változtatás                                                                   39
  • 16                                  Pénzügyi helyzet változása                                                           38
  • 17                                          Közeli barát halála                                                                 37
  • 18                                     Új munkaterületre váltás                                                            36
  • 19                                 Egyre több vita a kapcsolatban                                                      35
  • 20                                        1 millió Ft feletti hitel                                                                31
  • 21                                                Tartozás                                                                          30
  • 22                           Felelősség megváltozása munkahelyen                                               29
  • 23                                   A gyerek elhagyja az otthont                                                        29
  • 24                               Összetűzések párunk családjával                                                    29
  • 25                             Kiemelkedő személyes eredmények                                                  28
  • 26                      Feleség/élettárs elkezdi/abbahagyja a munkát                                         26
  • 27                                  Iskola kezdése / befejezése                                                          26
  • 28                                  Lakáskörülmény változása                                                            25
  • 29                             Személyes szokások módosítása                                                      24
  • 30                                   Összetűés a főnökkel                                                                   23
  • 31                        Változás a munkaórában/körülményekben                                             20
  • 32                                          Lakhelyváltozás                                                                    20
  • 33                                            Iskolaváltás                                                                         20
  • 34                                 Szórakozás megváltoztatása                                                         19
  • 35                                    Vallási aktivitás változása                                                           19
  • 36                             Szociális tevékenység változása                                                        18
  • 37                               Jelzálog / kölcsön 1M Ft alatt                                                           17
  • 38                                 Alvási szokások változása                                                              16
  • 39                     Családi összejövetelek számának változása                                              15
  • 40                           Étkezési szokások megváltoztatása                                                     15
  • 41                               Vakáció / hosszabb szabadság                                                        13
  • 42                                 Karácsony / kiemelt ünnep                                                             12
  • 43                                   Kisebb törvénysértés                                                                    11 
gallery/screaming-guy-no-text2

0-150 pont :        Nincs jelentős probléma.   
150-200 pont :   (enyhe életkrízis) 33% esély egy komolyan egészségkárosodásra az elkövetkezendő                               2 hétben.
200-300 pont : (közepes életkrízis) 50% esély egy komolyan egészségkárosodásra  2 héten belül.
300 pont felett :  (jelentős életkrízis) 80-90% esély egy komolyan egészségkárosodásra 2 héten                                          belül.

Most, hogy megállapítottad pontszámodat, rendelkezésedre áll egy adat arról, hogy mennyi változásnak vagy jelen pillanatban kitéve. Minél nagyobb a szám, annál nagyobb az esélyes egy esetleges betegségnek, negatív lelki érzésnek. A jó hír viszont az, hogy a kapott adat a lehetséges negatív stresszhelyzeteket és annak mértékét mutatja, azt, hogy ezekkel hogyan birkózunk meg, már rajtunk múlik.

 

A krízis szó jelentése egyben magában hordozza a személyiség és viselkedés változásának lehetőségét is.
Ha foglalkozunk a stresszorral, megszüntetjük ártalmas hatásait magunkra nézve.

 

Dr. Pennebaker úgy találta, hogy azok az emberek, akik magunkban tartották az őket ért veszteség fájdalmát, betegségeik számának növekedését tapasztalhatták. Azonban azok az emberek, akik megbeszélték fájdalmukat másokkal, nem mutattak növekedést megbetegedéseik számában.

Felhasznált irodalmak:
T. H. Holmes, R. H. Rahe: The Social Readjusment Rating Scale, 1967, Pergamon Press Ltd.
Dr. Wayne W. Topping: Győzelem a Stressz Felett, 1996, Phoenix Stúdió Bt.
Hajduska Mariann: Krízislélektan, 2015, ELTE Eötvös Kiadó.

Kedves Olvasó!
Kovács Márton vagyok, életemet átjárták azok az események, amik az ezotéria, a holisztikus módszerek és a pszichológia csodálatos világába kalauzoltak. Jelenleg a One Brain módszertanát tanulom, a 6. szinten állok .A One Brain mellett a Pázmány Péter Katolikus Egyetemen szociálpedagógiát tanulok, illetve rendszeresen képzem magam tanfolyamokkal és szaklapok, szakkönyvek olvasásával. Célom, hogy életedben a motiváltságot és a fejlődést az elfogadás és a megismerés útján indítsam be. Ha életedet könnyebben, és boldogabban szeretnéd megélni, látogass el blogomra:

 

kinesiology.blog.hu/

 

vagy keress facebook-oldalamon:

 

Kineziológia - Az egység tónusa

 

 

Ferenc pápa
Változás
TSMT
Fotópályázat
Fotópályázat
Párkapcsolat