Holisztikus Magazin

TEST + LÉLEK + SZELLEM

gallery/vonal

Magazinja

Elvis

Boldogság

Videotéka

Gyönyörű zöld
Otthonunk
Nostradamus
Man
Horoszkópszoftver

Ha tetszett a cikk, oszd meg másokkal is

Ikrek

Népszerű cikkeink:

gallery/szalkasito_etrend_noi_dieta
Önismeret

Egy komoly teszt útkeresőknek: 

mások ezt nézték legtöbbször

"Nagyon nehéz megtalálni önmagunkban a boldogságot,

de teljesen lehetetlen, hogy valahol máshol találjuk meg."
                                                     

(Nicolas Chamfort)

A boldogság útja

 

Mind a pszichológia, mind a társadalmi tudományok egyik fő axiómája, hogy az ember egyik fő célja a boldogság megélése, megtapasztalása és életünk pozitív színben látása.

 

Mindannyian arra törekszünk, hogy pozitívan, boldogságban éljük le életünket. Mindent, amit teszünk életünkben lényegében a boldogságunkért csinálunk. Tanulunk és dolgozunk, hogy boldogságot,sikert érjünk el a jelenben, és ezzel egy pozitív jövőt alakítsunk ki. Kapcsolatokat szerzünk, szocializálódunk, hogy környezetünk megismerése által közelebb kerüljünk önmagunkhoz és a világhoz.

"Egy fiatalember belevág élete nagy dobásába, és elsajátítja a kineziológia művészetét, miközben önmagát is átalakítja olyanná, amilyenné mindig is válni akart." 

Kovács Márton kineziológus írása

kinesiology.blog.hu

Kedves Olvasó!
Kovács Márton vagyok, életemet átjárták azok az események, amik az ezotéria, a holisztikus módszerek és a pszichológia csodálatos világába kalauzoltak. Jelenleg a One Brain módszertanát tanulom, a 6. szinten állok .A One Brain mellett a Pázmány Péter Katolikus Egyetemen szociálpedagógiát tanulok, illetve rendszeresen képzem magam tanfolyamokkal és szaklapok, szakkönyvek olvasásával. Célom, hogy életedben a motiváltságot és a fejlődést az elfogadás és a megismerés útján indítsam be. Ha életedet könnyebben, és boldogabban szeretnéd megélni, látogass el blogomra:

 

kinesiology.blog.hu/

 

vagy keress facebook-oldalamon:

 

Kineziológia - Az egység tónusa

Ferenc pápa
Változás
TSMT
gallery/bold
a téli depresszió oldása
Párkapcsolat
gallery/31367_398590247130_674397130_4700966_3615773_n

Hogy pontosan hogyan és miként szerezzük meg a saját boldogságunkat, az egyénfüggő. Valaki egy előadás megnézésében, valaki a tanulásban, valaki az evésben, valaki a szerelemben, valaki a barátkozásban leli boldogságát.

 

Minden törekvésünk mozgatórugója az, hogy testileg-lelkileg jól érezzük magunkat.


Sajnos azonban nem minden esetben vagyunk képesek elérni ezt a kívánt, boldog állapotot, és még többször tapasztaljuk, hogy nem kapjuk meg a várt pozitív megerősítést. Balsikereink, kudarcaink, az életben megélt veszteségek, hétköznapi fájdalmak, és sorscsapások sora ködösíti be a boldogság felé vezető utunkat. 

Ha ezekkel a számunkra negatív, nem kedvező eseményekkel, érzésekkel találkozunk boldogságunk azonnal elillan, boldogságunk szintje csökken. Ilyenkor nyugtalannak, feszültnek, rosszabb esetben akaratgyengének, csüggedőnek, akár depressziósnak is érezhetjük magunkat.

 

A boldogság kemikáliái

 

Ha szervezetünk működéséből indulunk ki, boldogságunkat két kémiai hírvivő anyag szabályozza: a szerotonin és a dopamin. Ezen két anyag vérben megtalálható szintje szabályozza jelenlegi hangulati meghatározottságunkat, azaz, hogy boldogak, vagy búskomorak vagyunk.
  *Ne feledkezzünk meg arról, hogy ha ez a két anyag nem szabályozná hangulatunkat, nem lennénk képesek megélni a boldogságot és a szomorúságot. Ami valljuk be, meglehetősen megnehezítené az életünket és az alkalmazkodásunkat.

 

Szűk látókörűek lennénk, ha csak a szervezet hormonszintjét okolnánk boldogságunk szintjének hullámzásáért. Hiszen nyomós oka van annak, hogy szerotonin és dopamin szintünk állandó változásban van: ez az ok a környezetünkhöz való alkalmazkodás. Az alkalmazkodás folyamatában egy beérkező / önmagában érzékelt inger váltja ki a hormonok változását.  A beérkező inger fogja meghatározni, hogy hova / mekkora mennyiségben / milyen sokáig pumpálja a szervezet a meghatározott területre a szerotonint, és/vagy a dopamint.


Hogy ezt a két anyagot részletesebben megismerjük, álljon itt ez a táblázat:

 

Szerotonin

Mire hat?

  •   hangulatszint
  •   elégedettség
  •   boldogság
  •   testfájdalom
  •   magabiztosság
  •   kiegyensúlyozottság
  •   étkezés

Mi befolyásolja?

  •   fény
  •   étel zsírtartalma
  •   étel szénhidrát tartalma
  •   testsúly, testtömegindex
  •   táplálkozási szokás
     

 

Dopamin

 

Mire hat?

  •   hajunk egészsége
  •   finom mozgás
  •   magatartás
  •   motiváció
  •   tanulási képesség
  •   koncentrációs és reakciós készség
  •   félelem szint
  •   kellemes érzés
  •   eufória

Mi befolyásolja?

  •   elismerés
  •   sikerélmény
  •   jutalom
  •   szexuális aktivitás
  •   életszemlélet, istenkép
  •   édes íz
  •   drogfogyasztás

 

A fenti információkból már tisztán látható, hogy mi az oka annak, hogy a téli időszakban megnő a depresszió kialakulásának veszélye. Boldogságunk megélését ebben az időszakban nem csak a belső folyamatok (kevesebb zöldségbevitel, több szénhidrát és zsír, szexualitás), de környezeti tényezők is befolyásolják (kevesebb napfény, hideg hőérzet). 

 

A téli időszakban ezért különösen ügyeljünk a megfelelő "boldogsághormon" termelésére, amelyre különböző technikák állnak rendelkezésünkre. Ezek mind arra törekednek, hogy ezt a csökkent dopamin és szerotonin mennyiséget helyreállítsák, amivel elnyerhetjük a kiegyensúlyozottságot, boldogságot. 


  Ha ezeket a lépéseket nem tesszük meg, az alábbi kockázati tényezőkkel kell számolnunk:

 

  • elhízás -> több cukor és zsírbevitellel AKARJUK elérni a boldogságot

  • túl aktív, vagy túl inaktív szexualitás

  • motiváció hiánya

  • rossz közérzet, érzelmi elhidegülés

  • bezárkózottság, baráti kapcsolatok leépítése, azok elhanyagolása

  • merev mozgások, remegés, izomfeszültség

  • törzs/hasizmok merevsége / gyengesége

  • gyakori vizelési kényszer

  • drog / alkoholfogyasztás nő

  • depresszió

Ha a felsoroltak bármelyikét tapasztalod, végezz önvizsgálatot, mérd fel körültekintően, szisztematikusan, hogy mi lehet a kialakult helyzet oka! 

 

Célunk legyen az, hogy a beazonosított "boldogság-szint-rontó folyamatot" gyökeresen átformáljuk, hogy a jó közérzetünk normalizálódjon! 


Tehát:

  • Ha megnövekedett tápanyagbevitelt tapasztalsz: böjtölj, vagy fogyassz több zöldséget és kevesebb zsíros, cukros ételt. A bevitt étel csökkentése a testhájban tárolt szerotonint felszabadítja!
  • Ha úgy érzed, izmaid merevek, vagy gyengék: végezz könnyed, finom mozdulatokkal tarkított mozgásformákat: futás, chikung, tai-chi, jóga, tánc.
  • Ha gyakran tapasztalod inaid, tagjaid remegését: aludj többet és ne viselkedj mereven!
  • Ha egyedül, magadra hagyva érzed magad: keresd fel barátaidat, szeretett rokonaidat!
  • Fordíts több időt az érzékenység, az érzelmi szexualitás gyakorlására!
  • Ha úgy érzed, életed tartalom nélküli és nem vagyok képes a boldogság megélésére: rajzolj, alkoss, "kreatívoskodj"!
  • Töltsd fel magad fénnyel - azaz, a fixáció oldása

Végezetül - hogy ne üres kézzel távozzatok - álljon itt egy gyakorlat, amely segít a boldogsághormon termelésének helyreállításában. Segítségével a közömbösség, alulmotiváltság, merevség könnyen alakítható át ráhangoltsággá, kiegyensúlyozottsággá, ösztönzöttséggé, lelkesedéssé.

gallery/food-basket
gallery/2569

1. Ülj le egy székre! Ülj egyenes háttal! Kezeid nézzenek felfelé, hunyd le szemed! Lazítsd el elméd, koncentrálj légzésedre.

 

Ha sikerül testben-lélekben ernyedtséget elérned, éld át, ízlelgesd ezt a nyugodt, kellemes érzést, ami körüljárja testedet, áthatja azt!


2. Fordítsd fejed a Nap felé (ha felhőtlen az égbolt), vagy világítsd meg glabelládat (harmadik szemedet) egy erős LED lámpával (kb 20-30 cm-re a bőrtől)!

 

Mély lélegzet vételekkel szívd be harmadik szemeden keresztül a fényt! Érzed, agyadat átjárja, szervezetedet feltölti a fény. A fény belégzésével egyidőben érezd, tested-lelked fénnyel, energiával töltődik fel! Ezt csináld addig, amíg úgy nem érzed, kellő mennyiségű fényt "szívtál be"!


3. Éld át a világosság, fény, tisztaság érzését! Pihenj meg egy kicsit! Ezután meditációd véget ér.

gallery/4500000487_2
Tabuk nélül
Placidus
hírlevél